Hej på er igen! Sent igår natt kom pappa hemkörandes med vår nya bil, en svart/mörkgrå Mercedes kombi från 1996 tror jag. Jag förstår att ni kanske inte är jätteintresserade av vår nya bil eller mina odlingar, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att ni ska tycka att det är intressant. Jag skulle bli glad om ni ville kommentera och skriva vad ni skulle vilja läsa om här på bloggen! ♥

Blir faktiskt lite fundersam när jag ser alla snödroppar, hör fågelkvitter på mornarna, och får höra om körsbärsträd som redan börjat blomma på radion. Inte kan det väl bli vår ännu? Vi som inte ens haft någon snö, mer än några dagar i… november? En jul utan snö… Det känns inte riktigt som det ska. Och nyårsafton 2012-2013 sprang jag ut i den decimetertjocka snön som lagt sig i trädgården. Vad har hänt? Inte kan det bli vår i januari! Det finns redan pollen i luften, och det är väl lite tidigt?

Nu i helgen ska det i alla fall frysa på lite, det är vad de säger. Kanske kan vi hoppas på lite snö trots allt. Jag har inget emot våren, jag vill bara inte att den ska komma så här tidigt. Kanske blir det kallt redan imorgon, och kanske kan ni även hoppas på lite bilder här på bloggen om det börjar snöa. Nu är allt så grått och brunt och trist, även om gräset och tallarna och granarna fortfarande är gröna, så det är inte så roligt att fotografera… Och så är det ju mörkret. Jag kan vara glad om jag kommer hem så pass fort att det fortfarande är lite ljust när jag kommer hem, men slutar man tre och tar god tid på sig innan man kommer hem så är det redan halvmörkt när man är hemma. Och när jag går till skolan har det inte hunnit bli ljust ännu, även om det blir ljusare för varje dag som går så gäller det att vara ute på lunchrasten och ta till vara på det ljus som finns. Men ingen annan vill ju vara ute så…😛

Nu blir ju dagarna längre och längre, och om ett tag kommer jag nog börja ta med kameran ut lite oftare. Tills dess får ni nöja er med mina långa, antagligen ganska långtråkiga inlägg om ni inte kommer med bättre förslag på vad jag ska skriva.😉