Idag begav vi oss iväg från hotellet ganska tidigt imorse, ja efter frukost alltså, och sen tog vi bilen till Hornborgasjön. Det är ett bra ställe om man vill se många fåglar! Jag lägger bara upp några bilder nu, för jag sitter just nu i rum nr. 17 på Kanalhotellet vid Göta kanal och gäspar.😛 Men imorgon kväll, när vi är hemma, ska jag och pappa ladda över dagens bilder från hans kamera, som är väldigt bra, till min dator. Då kan jag lägga upp bättre bilder här.
När vi kände oss färdiga där åkte vi iväg till Ekornavallen, ett ställe med gamla gravar😛 Gamla stenrösen och bautastenar och sådant. Sedan åkte vi vidare till Tidan och tittade på något som man länge trott är en skeppssättning, en sorts gammal grav, med stenar satta i en avlång formation som liknar ett skepp till formen. Jag skriver ”som man länge trott” för att man inte längre är säker på om det är det. Efter det åkte vi i alla fall och åt middag och sedan till hotellet. Vi hade egentligen tänkt åka hem idag, men det verkade så tråkigt och så fanns det så mycket… i närheten… som vi ville titta på eller åka till. Det var inte precis i närheten, men ändå… Jaja, här är några av de bilder jag tog med min kamera. Imorgon kommer jag (förhoppningsvis) att lägga upp fler fina bilder tagna med pappas systemkamera.
Godnatt!🙂

image

image

image

image

image

image

image