Hej på er alla! Nu kan jag äntligen pusta ut, sommarlovet är här och nästan tio veckor av härlig ledighet ligger framför mig. Tycker lite synd om alla vuxna, som inte ha sommarlov utan kanske bara några veckors semester från jobbet. Men jag är nöjd i alla fall, visst finns det roligare sätt att starta lovet på än att bara slappa dagarna i ända, men jag kommer trots allt inte få så mycket tid hemma under resten av lovet. Vädret idag är kanske inte optimalt, men det är betydligt bättre än igår. Jag och mamma cyklade ner med en kompis, till en annan kompis, som för tillfälet har jättesöta kaninungar. När vi var där var det lite mulet i början, efter ett tag kom en störtskur och vi trodde att det började klarna upp när det började hagla. Hagelkorn stora som ärtor är inte särskilt roligt när man cyklar… Vi fick vänta ut ovädret under en syrenbuske på vägen hem till oss.😛 Idag är det bara lite molnigt, vi får väl se vad det utvecklas till men än så länge ser det inte ut att börja regna. Jag hoppas att ni haft lika bra väder som vi tidigare i veckan, och jag hoppas att det blir fortsatt bra väder under sommaren! Nu gäller der bara att se upp med solen, jag själv brukar inte bränna mig så lätt, tack och lov, men det gäller att vara försiktig ändå.

Nu är det snart midsommar också! Ska ni hitta på något roligt med familjen, kanske? Än så länge har vi inte planerat något men förhoppningsvis åker vi iväg någonstans, kanske hälsar vi på mormor, eller så gör vi som förra året då vi åkte ner till Trosa och firade midsommar där. Och ja, Trosa är ett ställe, inte bara ett klädesplagg😛

Men ni får ha det så bra under lovet, förhopningsvis skriver jag lite mer här under sommaren då jag kommer att fota en hel del.🙂