Nu kan man verkligen säga att sommaren är här! Med bara drygt en vecka kvar till skolavslutning och med den värme vi haft här de senaste dagarna är det ingen tvekan om saken. Just det kan också vara anledningen till att jag inte skrivit något här på jättelänge, vi har så mycket att göra med skolan såhär nära avslutningen, och så ska man ju hinna städa också… Men just nu sitter jag i alla fall här och tittar ut i ösregnet, en plötslig störtskur som antagligen inte varar särskilt länge. För en timme sedan var det strålande sol och jag hade till och med glömt att de i morse sagt på väderprognosen på radio att det finns risk för regn-och åskskurar under dagen. =P Men det ser redan ut att klarna lite så snart skingras väl molnen och det återgår till samma skinande sol som varit under större delen av dagen.

Nu kan man lugnt säga att jag längtar till sommarlovet, inte bara till själva lovet faktiskt utan jag längtar också till själva skolavslutningen. Jag ska baka en härlig kladdkaka och så ska vi fika, och efteråt kommer nästan hela klassen gå och bada. Det enda som är tråkigt i år är att vi inte får sjunga något, utan det är bara skolkören som sjunger (vilket vi inte visste om när man fick välja om man ville gå med i den) och det protesterar många mot… Nu har dessutom betygen satts, och jag är ganska nöjd med de jag fått reda på och ännu nöjdare med de jag inte fått höra något om, men vet vad jag kan förvänta mig =P

Jag håller också på med ett nytt projekt som ni antagligen får höra mer om i sommar, vi ska bygga lite saker och så. Vi hörs! =) =D