Hej på er! Det är ändå märkligt att jag så gott som varje dag har någon som läser bloggen, trots att jag inte skriver på nästan en månad ibland. Bilderna jag pratade om i förra inlägget har ännu inte laddats över till datorn, endast pappa vet var minneskortet tagit vägen😛 Och min kamera är inte ens hemma för tillfället. Efter senaste äventyret i skogen med scouterna så la den av och vägrar ladda upp sig, antagligen är det något knas med batteriett, eller så har kameran bilvit galen. Hur som helst så är kameran inlämnad för reparation, om det skulle behövas, den blev tvungen att stanna när de inte hade något annat batteri i närheten som de kunde testa med. Ikväll ska jag försöka komma ihåg att be pappa ta fram minneskortet så att jag med mammas hjälp kan ladda över bilderna till datorn, och sedan lägga upp några av dem här. Tänkte för en stund sedan att jag skulle ta mig ut i trädgården åtminstone, men vädret är inte det bästa och kameran inte hemma. Ute duggregnar det lite av och till, uppehåll just nu men man vet aldrig om det börjar regna igen, det ser ganska troligt ut om man vänder blicken uppåt och ser de gråa molnen på himlen. I och för sig kanske jag kan få någon fin bild, jag har ju min gamla kamera, men det dröjer nog innan filmrullen är slut och det blir dags att framkalla bilderna, eftersom jag nästan aldrig använder den, jag kan ju inte ta bort någon bild om den blir misslyckad. Nå ja, jag har ändå lite annat att pyssla med här hemma, som att städa mitt rum och göra en del läxor, och fixa lite med en julklapp till mamma. Ja, jag vet att det känns tidigt att fixa julklappar redan nu, men jag vet att annars så står jag där dagen före julafton och har bara hälften av alla julklappar jag skulle behöva, det tar sin lilla tid att göra dem. Visst köper vi julklappar också, men de som är från bara mig är hemmagjorda. Ha det bra!