Hej igen, här är jag nu och har nyss kommit hem från ett litet äventyr. Eller nyss och nyss, det var ett tag sedan men vad gör det? Jag, mamma och pappa var i alla fall ute med våran segelbåt, kanske blev sista turen med den eftersom vi nu köpt en ny, lite större segelbåt. Den nya är nästan dubbelt så stor som våran gamla så nu ska vi väl få plats😛 Men vi hade i alla fall blivit inbjudna till en fest hos en av pappas jobbarkompisar, på Ekerö faktiskt så vi passade på att ta en tur med båten istället för att sitta i bilen på vägen. Kom dit igår, lite senare, eller snarare mycket senare, än de flesta andra gästerna, sen sov vi i båten och seglade hem idag. Väl framme så åt vi i alla fall middag, och sen så hade de ordnat med en massa saker som en tävling. Bland annat fick man testa luftgevär, pilbåge, blåsrör och yxkastning. Yxkastning var inget jag testade, men de andra grenarna testade jag.  Jag insåg att vi gjorde ett bra val när vi tog båten, vi lyckades få syn på en hel del fåglar på vägen dit. Dels var det förstås mängder av fiskmåsar och ett oräkneligt antal trutar, men även en del tärnor och en häger fick vi syn på. Vi såg något större också, två stora rovfåglar som vi inte är helt säkra på vad det var men vi tror att det kan ha varit havsörnar, blev tvungna att titta i fågelboken för att se vad det kunde varit, men så såg vi också en något mindre fågel, men helt klart någon slags rovfågel. Tittade i kikaren och vi tror att det kan ha varit en ormvråk eller något liknande. Vad det än var så var det ganska stort, och det var häftigt att få se så många fåglar, som jag vanligtvis inte ser alls, på samma dag. Nästa gång får jag ta med kameran, det händer allt för ofta att jag missar någon bra bild på grund av att kameran ligger kvar hemma på sin vanliga plats😛