Nu sitter jag här framför datorn igen, har kommit hem från en av mina vänner just och tänkte att jag skulle skriva lite. Tidigare idag var jag iväg med familjen och kollade på en segelbåt vi hittat, var ju iväg igår också av det skälet men vi var inte riktigt nöjda med den vi tittade på igår. Nu tror jag i alla fall vi hittat båten vi  söker, alla är överens om att den är bra och så. Det är en Rival 22, inte allt för stor men gott och väl tillräckligt rymlig för mig och familjen. Jag tycker att den är lagom stor, båtar ska inte vara för stora om man bara ska segla lite på sommaren. Livet på båten är för mig ett relativt enkelt men ändå trevligt och mysigt liv, och det bli inte alls samma sak om man har en massa bekvämligheter och sådant som bara finns på de lite större båtarna. Vi åt lunch så klart och efter det gick vi och kollade på en s.k Skärgårdsmarknad. Jag hittade en beskrivning på hur man virkar ett bokmärke, fast det liknar mer en liten figur med svans, så nu är jag i full gång med att bli klar med den. Kan visa en bild här sen för er som vill se. Väl hemma var jag i alla fall en stund med grannen, sen blev det dags att äta middag men då ringer min bästa vän. Hon berättade att hon skulle ner och bada en stund och undrar om jag vill följa med, så då gjorde vi så att jag lagade lite middag och tog med, så åt vi middag på bryggan. Vattnet var ca 20 grader och det var härligt att bada, men när vi skulle bege oss hemåt hade jag fått punktering på cykeln : / Så det var bara att börja traska hemåt. Jag stannade hos min kompis ett tag och när jag skulle hem hade det börjat ösregna… Det hade varit fint väder på dagen, eller ganska fint åtminstone och jag trodde att det skulle hålla i sig men, nej minsann. Så kan det gå. Nu sitter jag här inne och tittar ut, inte för att jag ser så mycket men det hörs att det regnar.

Hoppas att ni har fått bättre väder hittills, ha det bra!